Kontraster på en dag.

Idag for jag upp skapligt ur sängen. På tapeten idag så stod det

- Vara hundvakt
- Bli våldgästad av bror och Cornelia
- Åka in till stan och köpa present till mamma

Så morgonen började med en långpromenad med Tyra. Flexikoppel på och ut i skogen, körde även lite godis sök. Det var uppskattat!


Hände dock en liten incident med en annan hundägare som jag inte tänker gå in så mycket på, då jag inte vill hänga ut någon.

Men jag var så arg så jag skakade, ännu argare blir man när människan kalla sin hund "Idiot hund" och "jag ska mörda dig hundjävel"! Jag förklara för hen att det säkert inte är fel på hunden utan att det nog hänger på ägaren istället. Det är inget som gör mig så arg som när människor säger så elaka saker til djur och barn, varelser som inte kan försvara sig och som det är dessutom är människan som skapat beteendet. 

Hur som helst! Efter det gick jag hemmåt, rasta alla andra hundar här hemma och fick sedan oväntat besök av bror Christer och Cornelia. 


Väldigt mysigt och så lyckas fasters älsklingar alltid att göra mig på bra humör.

Jag har nu bara hunnit duschat och så fastna jag framför filmen "Den lilla grisen, Babe". Hur underbar är den inte? 

Nu ska jag fortsätta att "fastna" framför den. Sen blir det in till stan för att köpa present till min lilla mamma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0