Underbara söndag.

Igår var det en "inte ens önska sin värsta fiende"-dag, utan överdrivt. Förmiddagen började skapligt lungt, jag målade medan vi väntade in mamma som skulle sluta jobbet. 

Klockan hann att bli ganska mycket innan vi for till Ikea och köpte garderoben. Hem, bära på 2 st 90 kg´s kolli, upp med allt på övervåningen. Slår upp monterings manualen, det skulle lika gärna kunna stå på grekiska och vi skulle förstå precis lika mycket. Vi började som smått iallafall. Började likna mer och mer en garderob, tills jag insåg att en skiva låg åt och fel håll. Göra om, göra rätt. Efter mycket om och men, vart det fatktiskt en fungerande garerob. Tanken var att vi skulle ha den mellan kakelugnen och väggen, och efter att T hade måttat så skulle vi haft ungefär 1-2 cm tillgodo där. HA HA HA! Eller not! Som om att vi trodde att allt skulle flyta på efter att monterat den. Väggen var så skev, T var envis. Han skulle ha in den där, ner och hämta slipmaskin. Och slipa bort halva väggen. Vid ca 22.30 på kvällen, hade T slipat klart och dammet låg som ett täcke över hela sovrummet. Vi fick in garderoben, men vi vill ha in den 5 cm till. Fast där gav vi upp. Vid det här laget rann svetten om oss, hyllorna i garderoben rasa, frustrationen växte. Så om båda skulle överleva den kvällen, var det lika bra att lägga det på hyllan. 


Nu var det bara det att sovrummet såg ut som ett kaos, det var damm överallt. Så blev att damssuga och damma, slänga alla kläder, sängsöverkast i tvättmaskin.. Och sen kunde jag äntligen gå och lägga mig vid och garderoben var halvt på plats.

Så nu sitter jag här, inte ett dugg utvilad och ska snart åka och jobba. Underbart! *Posetivt tänkande*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0