Statusen idag.

*Känner efter hur jag mår* Faktiskt, med tanke på den mängden alkohol som slank ner igår kväll. Så mår jag jätte bra! Sen brukar alltid min bakfylla komma på eftermiddan, men vi hoppas på att slippa den!

Jag vaknade av T imorse (som vanligt). Han väckte mig för att säga att han åker och hämtar Viva. Så nu har jag båda hundarna hemma igen, som vanligt. Då mår jag bra. När hon kom innanför dörren så sprang hon första fram till Tyson överlycklig och överöste han med pussar. Sen stog Tyson och tvättade Vivas ena öra. När han stått där en stund så gick jag fram för att kolla. Yees! 2 fästingar som sitter preciiiiiis bredvid varandra hade hon långt ner i ett väck i örat. Blev att ta bort dom. Så nu ser det lite rött och irriterat ut.

Vet inte hur jag ska göra. Fästingsmedel på en nakenhund känns ju lite, siisådär. Dessutom när hon är så liten. Känns som att någon form av fästingsmedel gör mer skada en nytta på henne. Men får se, kanske ska testa pulvret vi ger till Tyson?

Hur som! Dagen har annars innebärt pulande med lägenheterna. T har städat lite i fyran och jag har tagit tag i det enoooorma diskberget här. 

Nu blir det en efterlängtad kopp kaffe på det här! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0