Vi är på G.

Vet ni vad jag har gjort? :D

Jag har anmält mig och Tyson till en hundkurator/hundinstruktör. Ska bli uber-kul! 

Då han är osäker på andra hundar vilket leder till utfall på hundmöten, så är han också lätt stressad. Stressar upp sig mycket i olika situationer osv. Det har jag tänkt att vi skulle få bukt med! Mycket för Tysons skull så han kan bli lugn och harmonisk på promenader, eftersom att det är påfrestande för han också vid varje hundmöte.

Dessutom skulle jag jätte gärna i framtiden kunna gå en kurs med han som lydnad, sök eller något liknande. Då är det en bra förutsättning att han kan vara ihop med flera hundar samtidigt utan att stressa upp sig.

Får se om det är något att ha. Värt en chans! 

Vi har övat jätte mycket kontaktövningar redan och slutat med lekar som apportering mm (som lätt stressar upp hundar) under en längre period. Men skulle vara kul att få råd och tips på vad man mer skulle kunna göra.

Det ser vi fram emot, första mötet är redan nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tränare är det? =)

2011-04-27 @ 23:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0