Borta bra, men hemma bäst.

Precis hemkommen ifrån firandet av min moster och min ena kusin Jörgen. T sitter bredvid och gluttar på "fast and furious" medan jag sitter skönt i soffan med laptopen i knät och känner hur ögonlocken blir tyngre och tyngre. 

Igår var vi på 30-års fest då Tobbes brors tjej Eve fyllde år. Var trevligt och roligt, speciellt att träffa Tobbes kusiner, bror och såklart Eve som man i vanliga fall inte umgås med så mycket, fastän man önskar att det vore mer. Vi for hem ganska skapligt ändå, T går ju på antibiotika efter hundbettet så han fick lov att vara nykter. 

Imorse vakna jag vid 8, skit kul! Eller inte, lyckades efter mycket om och men somna om en stund till. Efter pyssel här hemma så åkte vi sen ut till pappas och Cissis sommarstuga ute i Kålmorden tillsammans med bror Micke, Lotta och Nadja. Så dagen har spenderats där, pappa & Cissi bjöd på god mat och solen gjorde oss sällskap på verandan. Mysigt! Som vanligt så springer klockan iväg i det sällskapet. Så vi stressade sen hem till hundarna, rastade och gav dom mat och sen for vi iväg till mosters och kusins födelsedags fest. Likaså där var det jätte trevligt! Mysigt att träffa kusiner och kusin barn, mormor och mormors syster Linnea mfl. 


Samtidigt är det otroligt skönt att komma hem! Till min pälsklingar. Vissa dagar önskar man att det vore möjligt att klona sig, men man får göra det bästa man kan. Man är ju inte mer en människa och kan inte vara på 114 ställen samtidigt. 

Nu blir det att krypa upp hos T en stund innan det är dags att krypa ner till kojjs, är en dag imorgon också! Då väntar det middag hos mormor. För att avlasta henne så ska jag åka dit skapligt och hjälpa till, så.. 


Nattinatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0