Älskade, älskade.

Igår eftermiddag blev T hundbiten, min lilla snuttepluttnuttlutt! Han kom in i köket och såg helt chockad ut. Går fram till mig som står och lagar mat och tar fram armen, som det är två djupa hål in i handleden *kräks*. Jag stänger av alla plattor, ställer bort mat, fixar hundarna på sina platser där dom brukar vara när vi åker bort, katten på övervåningen, kasta in Tobbe i bilen och gasa till akuten. 

Väl där var inte lika snabba ryck. Vi kom in till två sköterskor som gav T smärtstillande och la om såret och sen ut i väntrummet där vi hade en 7 timmars lång väntan framför oss. Pricken över i:et så var det hockey på TV i väntrummet. Jag for dock hem en snabbis och ordnade allt som inte hann att göras innan vi åkte iväg och hämtade upp tröjor, men åkte fort tillbaka. 

Folk kom och gick. Tobbe satt kvar, en kille med bruten tå som Tobbe satt och beklaga sig med och en gammal tant satt även kvar. Tillslut, efter två döda mobilbatterier, slut på energi och tålamod fick vi komma in. Läkaren titta på såret och sa förvånat "Oj! Vi fick veta att det var två små hål. Men det här är ju riktigt köttigt!" vid det här laget hade vissa ställen på handen börjat svullna upp och dom vart oroliga över att något att gått sönder i handen. Så nu blev det lite tempo, dom tog fram massa vertyg och började kolla hur djupt det var, spolade rent, sydde och avslutade med en stelkrampspruta. Efter 8 timmar satte vi oss i bilen och åkte hemåt och kom i sängs vid 3 tiden. 

Imorse vaknade jag av mina två älskade bröder som inte var lika älskade imorse, skulle kunna tro att dom paktat ihop sig när den ena ringer efter den andra. Den äldsta utav dom var iallafall påväg hit på en cigg och kaffe. Satt ute ett tag i solen, sen carpe diem:a jag dagen. Tog en dusch, gjorde iordning mig, ut med hundar, ge dom frukost och sen for in till stan och hämta ut antibiotika till T. Resten av dagen har varit lugn! Har tillbringats ute för det mesta, så himla skönt! 

T mår sådär idag, värker i arm och hand. Stackarn! Uscha vad jag önskar ibland att jag kunde ta andras smärta eller hälsa ifrån mina nära & kära, hatar att se dom jag älskar ha ont eller må dåligt. Älskade sambo, älskade familj, älskade vänner! Fan va ni betyder.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0