Det var bättre förr ..

Efter att ha skjutsat in mormor till vrinnevi för ett kort sjukhus besök. Så ville hon så gärna åka och säga hej till en gammal kompis som bodde i närheten. Sagt och gjort! Fastnade dock där längre en planerat, den gumman kunde prata! Puuuh. Det var så det blödde från öronen när vi efter 2 timmar kom därifrån. Så jag satt där vid köksbordet med den gamla kaffeservisen framför mig med kaffe och typ 10 olika sorters kakor mellan mormor och tanten  som samtalade om regeringen, dom höjda bensin priserna, dom extremt dyra hyrorna, jag fick klart för mig (10 gånger om) att det var bättre förr, mina piercingar & tatueringar, kalla lägenheter, sjukvården, tandläkaren mm mm mm mm. Det var en riktigt söt gumma! Men 2 timmar var lite lagom där. Så åkte vi hem, lämnade av mormor. Jag har precis klunkat i mig en kaffe! Vissa dgar smakar kaffet så mycket bättre, man är seg som tusan och morgonkaffet har inte hunnits med. Sån dag var det idag! 

Nu ska jag sätta fart med tvättstugan, sen kommer det folk och ska titta på lägenheten då flyr jag och hundarna en stund! Får nog bli upp till mamma och klunka i mig ännu en kopp kaffe. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0