Besökare - respektera hundarna.



Skulle du skrika på någon annans barn?
Skulle du dra någon annans barn i öronen?
Skulle du säga säga "ung-jävel" till någon annans barn?

Antar att dom flesta svaren skulle bli nej. Förstår inte då vad som ger rätten till en människa att behandla mina hundar på detta vis. Sen går det inte jämföra djur och människor. Men det är den enda liknelsen som jag kommer på. Mina hundar betyder en massa för mig, dom är min vardag och en stor del av mitt liv. 

Mina önskemål när man kommer hem till oss är att behandla hundarna med respekt. Det är faktiskt dom som bor här och dom har mer rätt en dig som gäst att vara här. 

När man kommer innanför denna dörren önskar jag att man för det första ignorerar hundarna. Låter dom komma fram och hälsa, sen låta dom vara. Om dom vill kommer dom fram till dig. Jag förstår att människor som inte vet mycket om hundarna kan tycka att det låter konstigt eller elakt. Men det är så jag vill ha det. 

Orsaken är den att vi har jobbat otroligt mycket med Tyson. Han har varit väldigt stressad, nervös och rädd hund. Skillnaden från då - nu är som dag och natt. Men det jobbas fortfarande mycket med det. Han är lyckligare i lugn miljö, det betyder att jag faktiskt måste för hans skull kräva av människor som kommer hit att - ignorera. Han hälsar när han vill, han kommer till dig när han vill bli klappad osv. Inte vice versa. 

Viva. Hon är en glad och översocial hund. Liten hund - okej att ta upp i knät. Men även där är det inte sunt för henne att bli för uppspelt, daltad med osv. Hon är fortfarande en hund, "even the tiniest poodle or chihuahua is still a wolf at heart". 

Nu vart det mycket pladder. Det jag ville säga var behandla hundarna med respekt. Skäll inte, slå inte och stressa inte upp mina hundar. Tack.


Inte riktigt mot någon specifik person.

Kommentarer
Postat av: Fia

Bra skrivet

2011-11-06 @ 21:22:10
Postat av: Emelie

Ska tänka på allt detta!! Hoppas jag inte gjort alltför många fel!

Håller med Fia , bra skrivet!!

Pussa vovvisarna från mejj! <3

2011-11-06 @ 21:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0