Körningen & besök.

Så! Sa precis hejdå till Micke, Lotta & Nadja som var förbi på kvällen. Mysigt! Full fart på Nadja som vanligt så det är bara att hänga på :-) 

Tidigare idag körde jag ju för Haga. Jag var nervös och inte alls sugen på en körlektion. Men det var ju bara att sätta sig och köra. Gick inte alls bra! Trodde själv att det skulle bli en totalt flopp! Men när vi väl var klara och hade kört landsväg, motorväg och stadskörning och han hade fått sett vad jag kunde så sa han att jag behövde max 10 i värsta fall 12 lektioner. Gick in och pratade med en annan personal som bokade tider osv. Som bokade upp uppkörning och teori i December. Hon blev orolig att jag skulle tycka att det tog alldeles för lång tid tills den 14 Dec (!!!) Med Kai kanske jag skulle haft mitt körkort i bästa fall i februari. Pfft. Taget! Så nu kör jag numera på Haga. Känns bra! Jag som även är så jädra hispig i trafiken och har så bråttom (han påpekade att jag överskred hastighet ett antal ggr) så kan det nog vara bra för mig att gå där. Körläraren förklarade lungt och sansat i dom stressigaste situationerna. Muuucke bra, så har jag antagligen körkort innan jul också ;-)

Efter besöket på Haga så åkte vi och hämta Viva och Totte som var hos mormor. Så just nu är gammel-gubben på besök. Jag klippte hans lugg, som alltid. Hund-stackarn kan ju knappt se. Inte poppis hos mamma men om Totte kunde skulle han tacka mig ;-)



Så nu ser man hans fina ögon igen. Nej. Nu ska vi snart krypa ner till kojjs är super trött! Sisten ut med hundarna sen kallar vi det här en dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0