Liv blir nedvärderade.

Balkongdörren står på glänt, kaffet slurpar ner i bryggaren, solen skinner in och bländar dataskärmen. Men det har inget mig emot, tvärtom så får det gärna göra det :-) Dagar som denna, med plusgrader och knappt en moln på himlen är mer en välkommet.

Jag brukar sitta på blocket och kolla in hundar, en sysselsättning som är vanlig på mornar med en kaffekopp i handen. Men ibland blir man så arg, så förbannad! Hur vissa människor tänker. Vilken "slit och släng" marknad det finns, med ett liv. Skrämmande. En gång, kom jag in på en hund. Det var en jack russel valp, som hade brytit ett framben. Ägaren hade då slängt ut en annons på brist att kunna betala vetrinär vård. För inte sålänge sen hamna jag på annons, då hunden var 13 år gammal. Han hade artros, alltså ledförslitning. Det hade också visat sig att han hade dåliga höfter och för bara några dagar sen kom jag in på annons på en 9 månaders husky hane, han beskrevs "som världens underbaraste hund" mm. Men han gick inte ihop med familjens katter och dom önskade ett hem helst utan katter annars så skulle dom avliva hunden.
Hur fan, tänker människor när dom tar sig an ett liv? Att om det inte skulle funka, så kan man ge bort hunden eller avlivan? Sen finns det människor som har all anledning att inte kunna ha kvar sitt djur av förståerliga skäl. Men dom som har skaffat sig ett liv och inte gått in helhjärtat i det eller inte alls vet vad dom ger sig in på för att sen sälja sig iväg med hunden. Det är sjukt att dom inte skämms, när dom slänger ut en sån annons. "Hund körkort"? Ja, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0