Morgonen - frisering och planer.

Morgonen började straxt efter kl. 06 för min del. T kom och sa "hej då" för att åka till jobbet och jag skulle upp för att ta en lång promenad med Tyson. Men straxt där efter ringde mamma, och nej det är rätt så ovanligt att vi ringer varandra kl 06 på morgon! Men vi kom iallafall överens om att ta en långpromenad ihop. Kom dock inte iväg förrän 07.30 tiden, då kom mamma så åkte vi ut till Tomtaholm för att gå den rutten. Tog oss ca 1½ timme. Vart inte någon rask promenad, gick mest och njöt utav det fina vårvädret. Vindstilla och solen värmde som tusan. Mycket skönt! Efter det hängde jag med mamma hem en snabbis, för att äta gemensam frukost. Innan mamma skjutsade hem mig, så skulle hon ta en dusch. Då fördrev jag tiden genom att frisera gammel shnauzern Totte eller iallafall hans ögonbryn så han kunde se något! Mamma blir inte alltid så förtjust "men Sandra Shnauzer ska ha ögonbryn!" eller "du klipper ju inte ens snyggt! Det är ju snett och dant!".

Men slår vad om att han skulle tacka mig om han kunde ;-)

Nu är morgonen gjord, resten av dagen ska det
- Göras köttbullar
- Plocka i diskmaskinen
- Städa
- En powernap
- .. och plugg.
Så kommer förhoppningsvis min dag se ut. Bäst att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0