Lägenhets-strul.

Så himla skönt! Nu har jag sovit några timmar, ätit och duschat. Nu är jag nästan tillbaka som människa tror jag. Disken och allt annat får vänta tills imorgon för den här kvällen är till för - lugna puckar!

Den här veckan har faktiskt gått fort! Har bara swiiichat. Redan torsdag, hur är helgplanerna?

Vi ska antagligen fixa det sista med lägenheterna. Nästa helg får vi förhoppningsvis den tillfälliga lägenheten. En fyra, för att det blivit strul med dom som har våran tvåa. Jag blir trött påt! Vilket strul det ska vara. Först skulle vi ha en annan tvåa - du bad hyresvärden att vi skulle lämna företräde åt ett gamalt par för att det var på bottenvåning. Fine! Vi fick en tvåa en trappa upp, men fick vänta en månad och några dagar extra en beräknat. Nu så är det även strul med den här tvåan för dom nuvaranda hyresgästerna nojjar sig med lägenheter. Suck. Nu får vi vänta ännu 3 månader på att få komma in i våran tvåa. Tycker bara dom här tre månaderna som har gått har tagit en evighet för man har verkligen sett fram emot det. Men vänta ett halvår på en lägenhet är ju inte illa det heller *Ironi*.
Det kanske inte är kalas-kul att hamna på fel sida med hyresvärden det första man gör. Antar att det bara är att bita ihop, leva i en dubbelt så stor i en lägenhet en vad som behövs, på tredje våning. Dubbelflytt, två adressändringar mm. Yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0