Klantar!

I förrgår bestämde jag och Tobbe oss för att åka ut till Kvarsebo (som jag redan har skrivit om, I knoow! Men nu till en händelse jag utelämnade). Jag mådde sisådär fortfarande så Tobbe sprang runt här och packade det mesta. Sen for vi ut med hundarna + en massa packning till bilen. Vi såg fram emot grillade grillspett och sol på altanen ute i sommarstugan. 

Väl där slängde vi in hundarna i sommarstugan för att kunna packa in resten i lugn och ro. Varvade till bilen för att hämta ännu ett lass, när jag skulle öppna dörren till stugan så gick det inte. Det är en sån dörr som går i bak lås så fort man stänger den. "NEJNEJNEJFANFANFANFAN"! Kollade in till hundarna som satt nedanför ytterdörren båda två och väntade på att vi skulle komma in. Yes! Vi har låst in våra hundar och låst ut oss själva. Vi sprang runt stugan för att kolla om vi kunde komma in på något sätt, men det verkade helt inbrottsäkert. Ringde låsmed för att kolla hur mycket det skulle gå på, vilket vart uteslutet ganska snart. Ringde min pappa som bor i Stockholm med den andra nyckeln. Han fick åka ner till Kvarsebo, lägga allt jobb åt sidan och åka ner för att klantarslena hade klantat till det igen. Vi satt iallafall där och väntade i 2½ timme. Hundarna var lite gnälliga i början, vilket inte var så konstigt när vi gick runt huset och drog i fönster och juxa med skruvmejslar i låsen. Men sen så låg dom ner och sov resterande tiden. 

Pappa kom så småningom och vi grillade våra grillspett ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0