Gårdagens besök.

Upptäckte precis att jag inte bloggat sen i söndags, dålig stil!

Igår så gick jag omkring här hemma och städade, odushad med ett snyggt morgon ruffs. Så ringer pappa, vi bestämmer att vi ska ses ungefär en timme senare. Bråttom, bråttom! In i en dusch, rasta hundarna, fortsätta städa undan lite. Sminka mig han jag inte göra, så det fick dom dock stå ut med. 

Jag tog med mig Viva, så åkte vi ner till kanalen. Har en dam som måste stats-vänja sig lite. Fanns så mycket att kolla på och hon ville vara överallt och ingenstans på en och samma gång. Men träna, träna! Vi gick och tog en glass och strosa runt lite i väntan på att T skulle sluta. Han kom så småningom och vi gick till Kina resturangen här i sörping. Super god mat! Kyckling på spett med pomme. Dom andra tog fyra små rätter som också var jätte gott (nalla utav T som satt bredvid mig). Pappa åt tills jag nämnde "Mmm, gott med svamp". - Svamp?!, det var som en biff-röra med massa kantareller i som han hade suttit och ätit. Han hatar svamp! Så han var nog den som lämnade mest på tallriken när vi gick därifrån :-)

Efter maten åkte vi ner till Willy´s för att handla lite. Tyson som alltig förr fått pedigree med kycklingsmak, finns inte att få tag på längre här i Sörping. Så vi testade oxkött, pedigree. Inte bra! Han har gått upp ca 5 kg. Har till och med lagt ut hans täcke på annons för att han har växt ur det ;-) Men nu ska vi testa ett annat foder, kommer dock inte ihåg vad det heter nu. Men det är iallafall kyckling. Fodret och springrunder så ska han nog vara i form snart igen!





Tack pappa & Cissi för en trevlig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0