Denna dag

Vaknade straxt innan 8 imorse. Just då kände jag mig långt ifrån kry. Halsen värkte en massa, var helt svullen. Så har jag hostan på det. Kroppen var öm och som spagetti. Men Tyson var tvungen att gå ut. Gick upp i skogen här bredvid och såklart är den en massa ekorrar som Tysons ville åt. Hade en hund som hängde i kopplet och en svag matte och helst bara ville sätta sig ner och stor-tjuta. Men nu ligger jag under täcket igen, med varm nypon-soppa. Yumyum.

Alla hjärtans-dag, idag! Jag kan tycka att det är lite mysigt. Fast jag har hört mer negativt om den här dagen än posetivt, som "handeln bara vill tjäna pengar", "jag är singel, åt helvete med dagen" och "man ska visa kärlek 365 dagar, inte bara en dag om året".

-Om du inte vill att handeln ska komma åt dina pengar, köp inget. Det är ingen köptvång just denna dag.

- Singlar som hatar denna dag för att dom får krama sig själva och blablaaa. Jag tycker "alla hjärtans dag" står för att man ska vissa uppskattning till dom man älskar, alltså familj osv också. Handlar inte bara om att ha en partner.

- Självklart ska man inte bara vissa uppskattning en dag om året, men däremot tror jag att det är en liten påminnelse, när man lätt snubblar in i det vardagliga med rutiner, att inte ta varandra för givet.

Det tycker jag om denna dag, små-mysig. Så ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0