Bil - Häst.

Suck. T och jag håller precis på att disskutera om bilköp. Han har en jätte fin, blå saab, som han blev överlycklig över när han köpten. Innandess hade han haft ungefär 5 bilar på ett år eller liknande, han började tröttna när han bara ägt dom någon månad. När han hade kommit på alla nya funktioner och alla hade sett den osv. Dock har det alltid slutat med att han har ångrat sina bilbyten och bilköp i efterhand.

Men nu har hans tankar verkligen fart iväg! Han vill alltså köpa en till. Två bilar, när den vi har nu används för små turer som ner och handla in till stan då & då osv. Så vill han ha två, så dom kan turas om? (??). Blev inte bättre utav att bror C kom förbi förut med Nury och Micke, och visade upp sin nya BMW han köpt. Efter vi sagt "hej då" så sprang T upp i trapphuset, satte sig vid blocket och kollade upp en massa BMW. "Den här då?", "Neeeej!!", svarade jag utan att ens kolla på skärmen.

Efter att ha rabblat upp 20 olika anledningar som försäkringar, parkeringplatser, bensinkostnader och även hot som att jag skaffar oss en häst om han köper ännu en bil osv .. Så har jag kanske lyckats få han att inse att det inte är någon vidare idé. Fast då har han såklart tankar på att skaffa sig en fyrhjuling istället. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0