Jul-mys & besök från Lettland.

Idag har jag hunnit göra knäck!



Kan inte låta bli att tänka på när vi bodde i Mogata hela familjen. Varje jul var det pappa som tog tag i knäck-görat och stog och gjorde smeten i en stor kastrull. Medan han stog där fick jag alltid uppdraget att lägga ut som små formarna på plåtar. Jag tror vi gjorde tre-fyra plåtar varje år. När det inte alltid gick som det skulle och några av dom små formarna lade sig huller om buller på plåten, så fick man äta upp dom som blev konstiga. Jul-mys! Men idag fick jag stå där och envisnas själv med både smeten och dom extremt jobbiga formarna. Men nu är dom klara iallafall. Känner nu att ryggen värken extremt mycket. Puh! Men det är värt det ;-) Första knäcken i år smakade underbart!

Sen har jag och mamma varit i Nyköping och hämtat upp våran lettiska vän Edgars och hans flickvän från flygplatsen. Åkte hemmåt, träffade mormor och bror Micke. Blev kaffe och en massa prat! Kom hem för en liten stund sen. Ska snart gå och lägga mig för dagen imorgon är fullspäckad. Vet inte hur allt ska hinnas med, men det ska det ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0