Det man hittar, får man.

Den här dagen har bara varit en massa måsten. Jag tog mig an diskberget, hade tvättstugan, plockat och lagat mat. Senare gick luften ur mig lite och jag segna till i soffan. Tyson däremot tyckte inte det var okej. Han ställde sig precis framför Tvn, gick och buffade på mig, bjöd in till lek osv.

Blev att klicker-träna lite och "söka" här hemma, även med Vivis. Men energin var ändå på topp. Så jag laddade fickorna med godis och en tennisboll så gick vi ner till hundrastgården. Där fortsatte vi med att "söka", även träna på kommando, när han fick hämta bollen osv. Tillslut blev det lite förvirrande när han kom springandes med en boll från någon annanstans en där jag hade lagt "sök-bollen". Han hade hittad en alldeles egen boll som var ännu roligare. När han väl har hittat något roligt ute så är det hans. Hans favorit leksak är en stump från en bogseringslina som han hittade ute för 4 år sen. Bollen bar han heeeela vägen hem. Knäppisen. Spelar ingen roll hur mycket pengar man lägger på leksaker, det han hittar slår allt. Ibland försöker han även få hem pinnar. Men där går gränsen, så då får man tjata till sig ett "loss" och så ger han en sorgsen blick när han väl släpper den.



Nu blir det att mysa ner i soffan med T och Godzilla på 6an ;-)

 



Kommentarer
Postat av: Mia

Hehe, tokhund!

Mycket fin väst har han me! Min skrutta har likadan!! :D Och bollar är det bästa som finns!! Men svårt att hitta någon i lagom storlek som är hållbar!! Helst ska den flyta me!!

2011-12-21 @ 23:38:15
URL: http://www.odjuren.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0