Morgon träning och pågående träning.

Det börjar bli kyligt ute tidiga mornar och sena kvällar! Tyson och jag gick upp, 05.45 och termometer visade 12 grader. Vi begav oss ut och bekräftat så var det väldigt ruggigt och disigt ute. Vi gick mot hundrastgården, först stötte vi på en jack russel på andra sidan trottoaren. Gick jätte bra, Tyson hade full fokus på mig när jag försökte få iordning på påsen med falukorven som låg nerknöglat i fickan. Senare mötte vi en bullterrier, gick även bra denna gång! Känns skönt att det går framåt. Ska nog börja ta mer morgonpromenader i centrum för att träna möten och lite miljöträning. Lite lugnare men ändå många som är ute på första morgon promenaden. 

Vi kom till hundrastgården, märks att det var länge sen vi tränade "kunna-hålla-sig-ifrån-en-leksak". Han sitter och leksaken läggs precis framför oss på marken. Sen ska han kunde vara på min högra sida och backa ifrån leksaken, det är där skon klämmer, att försöka motstå leksaken. Men efter ett tag satt även det!

En annan sak vi försöker träna på är kommandot "skämms". Hoppas att vi nån gång i framtiden lyckas så ska jag lägga upp bilbevis här på bloggen. 

Jag lär in det så att jag sätter en tejp på nosen, varje gång han försöker ta bort det (som skäms) får han beröm. Men vi har fastnat i det stadiet att han endast gör det med en tejp på nosen. Utan tejpen sitter han som ett frågetecken och ger mig en massa "vacker tass" istället. Men det ska snart sitta! :-) 

Nu ska jag sitta och njuta av morgon-kaffet! Får se vad denna dag bjuder på.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0