Hur jag "shabby chic" textar.

Jag håller just nu på med sekretären som jag köpte på loppisen. Pilligt och det tar sin tid, men fint blir det! 

Tänkte visa dom olika stegen, hur jag bär mig åt för att få texten på möbeln.


1. Först har jag valt ut en text och typsnitt på datan som jag skriver ut, och sen för över på ett bakplåtspapper.
2. Mäter och placerar den där jag vill ha den (tejpar även kanterna så att den inte kan flytta sig. Sen trycker jag löst med en penna.
3. Därefter tar jag en blyertspenna och ritar efter "linjerna" som blivit av trycker ifrån pennan (i steg 2) på möbeln.
4. Sist men inte minst, sitter jag och fyller i med färg med en pytte liten pensel.

Resultatet efter textningen och efter att ha slipat till möbeln så den får "shabby chic" looken så ser resultatet ut såhär,



 
 
Finns säkert sätt som är lättare och sätt som är svårare, men det här funkar för mig. Bild på det färdiga resultatet kommer inom några dagar :) Håll tillgodo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0