Nostalgi!

Idag ska vi tillbaka till min barndomsby för att gå på "Mogata-marken". Mysigt! 

Oh så måste jag åka förbi "mitt" gamla hus och se vad som blivit av det! När jag var yngre kommer jag ihåg att jag alltid blev så ledsen när dom tagit bort mitt träd, eller målat mitt staket osv. Kändes ju som att det var mitt hus som nån okänd människa hade klampat in i och styrt om.

Oh, vill gå förbi piknik stenen också! Jag och en kompis brukade antingen baka eller gå upp för att köpa något i den lilla lanthandeln som fanns då och sen sprang vi till stenen, satt där och fikade. Och den lilla lekstugan på dagiset, där jag tog mitt första bloss. Staketet på skolan där jag bröt min arm, rundorna i skogen där jag brukade gå med våran dåvarande hund Mia, trippen till skolan där vaktmästaren stog vid ett övergångställe varje morgon för att se till att alla kom över tryggt, barndomskompisarnas hus i slutet på våran gata, honungs-polisens hus, den lilla (som då var stora) pulka backen. Man har minnen på precis alla gator.

Ibland vill jag bara vara liten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0