Aktivering - Tyson & jag.

Igår kväll när det var dags för hundarnas sista promenad för dagen. Så passade vi på att sadla på Tyson med selet, linan och däcket efter. Det gick bra med selet, han störde sig inte alls på att ha det på sig. Han gick även fram och nosade lite på däcket. Så allt gick bra tills han upptäckte att däcket hängde efter honom vart han en gick! Mycket läskigt, ibland vägrade han att ta ett steg till. Men med lite mutor och mycket beröm för varje myr steg han tog. Så gick det bättre och bättre. Tills slut drog han faktiskt däcket. Helt plötsligt var det jätte roligt, svansen for fram och tillbaka och det gick fortare och fortare. Så det var mycket uppskattat den lilla stunden vi drog. Jag blev lite nojjig ifall däcket skulle bli för tungt. Det vägde faktiskt en hel del! Speciellt när snön bromsade ner det en hel del. Men antar att man får börja små korta stunder och sen öka på det pö om pö. 

Det var hur som helst jätte roligt. Så blir nog ett litet varv ikväll igen. 

Imorse vaknade jag rätt så skapligt. Jag har även hunnit en hel del! Rastat hundar, duschat, pratat i telefon (alot), bäddat säng, vart och mött upp en tjej för att sälja ett solpuder som aldrig kom till användning här, påbörjat tvättstugan. Det enda som tar emot är den där jädra disken! Bluuuäh! Finns inte tråkigare. Nån gång under dagen ska jag även mosa in "nagel-pill". Vilket inte är så smidigt mellan tvättstugevarven (och disken, om jag inte skjuter upp det ännu en dag). Ska även ställa upp på bror sen, köra han till verkstan. Well well! Det får gå.

Ha en bra alla hjärtans dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0