Körskolan och fästingmedel.

Svar på kommentar; För Tysons del tycker jag att du bör satsa på den långhåriga! Lär vara roligare för honom med någon som kan leka och springa på vintern eftersom även han gillar snö :)

Ja. Det är nog det jag kommit fram till också. Då vi måste anpassa oss efter Tyson och för att han ska kunna ha något utbyte av hunden så är nog det bäst så :-) Inget mig emot heller för den delen, då jag tycker båda kineserna är lika vackra.



Imorse gick jag upp tidigt! Hade ställt klockan för att hoppa upp ur sängen och aktivera Tyson. Tittade ut och lusten försvann med detsamma. Regn, grått, blåsigt och tråkigt. Så det blev ingen större promenad. Snart for det även ner till Kai för att köra! Mitt körtillstånd hade ju gått ut. Så jag ringde han igår. Då sa han bara det att jag skulle komma ner tiden vi hade inbokad i vilket fall, så kunde vi göra syn test osv. Så jag cyklade ner dit, gjorde syntest. Sen sa han - Gå ut i bilen och förberedd dig. Gaah! Ska jag köra ändå?! Jag var ju noll förberedd. Men vi åkte ut i trafiken. Och det gick väll sisådär. Var längesen jag körde. Det var när pappa fortarande bodde här, jag var väl 16 år. Så när jag satte mig i bilen hade jag till och med glömt bort vart gas, broms och koppling var placerade! Skäms! Fast jag sa inget om det ;-) Chansade. Kan ju inte fråga vart gasen sitter till körskoleläraren! Då har man väl inget på en körskola att göra. Men chansningen gick bra ;-) Vi for inte in i något staket eller så. Vi körde i ungefär en och en halv timme. När vi var tillbaka satte jag mig ner och plugga lite på körskolans datorer. Så summan av kardemumman, jag lever! Och bilen är hel! Då är jag nöjd.

Just nu sitter jag och halvgluttar på TVn samtidigt som jag bloggar. Har haft mamma på besök. Vi bjöd på tacos, mumma! Men jag får alltid så himla ont i magen efter jag har ätit. Vad den en är för något, inte någon höjdare. Nu sitter T och jag i soffan med varsinn kaffekopp. Jäser efter måltiden ;-) 


För några veckor sen köpte vi ett fästing-pulvet som heter Fixodida-Zx på djuraffären Arken, i Hageby, för 189:- . Vi blev starkt rekommederade det utav kassörskan som var där, var tydligen mycket jägare som använde sig utav det. Det är alltså ett pulver man strör på maten. Vi har kört några veckor, men man skulle höja dosen pö om pö. Tills man tillslut är uppe i 4 kryddmått per dag. Vi har nyligen, för bara ett par dagar sen kommit upp i den dosen och än sålänge så har han inte haft några fästingar (peppar peppar). Men däremot när vi bara var i 2 kryddmåt per dag kryllade det utav fästingar på han. Men man kan även höja dosen någon gång då man vet att man ska vistas på ett område med mycket fästingar. Det återstår att se inom dom närmsta dagarna om vi hittar en fästing eller fler på han. Men däremot! Har han fått en jätte fin päls! Han har blivit helt mjuk och hans päls känns inte alls så sträv längre. Så hoppas att det funkar nu mot fästingar också så får vi två flugor i en och samma smäll ;-)




Nej, nu ska jag dricka upp kaffet! Sen blir det film på det här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0