Naken vs. puffen

Idag har vi åkt till en chinese crested kennel! För att kolla på två tikar. Jag hade inga speciella förväntningar när vi åkte. Hade inte direkt planerat att ta någon utav dom utan mer, att det kommer fler tåg om det vore så att det inte var något för oss. Men jag kan ju iallafall säga att jag är eller var, mer intresserad utav den nakna varianten. Tills vi kom dit! Den nakna var jätte fin! Men powderpuffen var lika vacker!



Då har jag istället försökt att väga fördelar med nackdelar nu, pälsvård vs. hudvård. Så mycket pälsvård med dom långhåriga. Men samtigt är dom uthålligare ute, speciellt på vintern. Medan den nakna, nästan hellre stannar inne och tar små korta promenader på vinter halvåret. Och vi har ju faktiskt Tyson, som älskaaaaar snö och vinter. Så för det delen så vore ju bra med en kompis som han skulle kunna springa runt och busa med ÄVEN på vintern. 

Men då till nackdelen med denna päls. Tovor, smuts, regelbundna bad, trimmning mm. Det är jobb! 

Sen just mellan dessa två. Gillade jag powder puffens personlighet mera en den nakna. Den nakna var dessutom puuutte liten, vilket också är ett hinder då Tyson vill ha en bus-kompis. 

Det ska iaf tänkas på! Så skulle vi höra av oss. 




Kommentarer
Postat av: Bella och Chica ♥

För Tysons del tycker jag att du bör satsa på den långhåriga! Lär vara roligare för honom med någon som kan leka och springa på vintern eftersom även han gillar snö :)

2011-05-19 @ 17:26:32
URL: http://flappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0