Sjuk-sällskap och Tyson tillbehör.

Igårkväll åkte jag upp till min kära mormor, med hade jag cola och chips. Som vi satt och snaskade i oss medan vi satt och kommenterade inredningsprogrammet "Sveriges fulaste hem". Jag sov över där då vi skulle upp klockan 6 på morgon för att jag skulle göra henne sällskap till sjukan. Sagt och gjort, steg upp i ottan efter en rätt så lång natt. Fann mig inte riktigt till ro sen var jag täppt på det. Vi gjorde iallafall oss iordning, kaffe på det sen gick vi vidare mot bussen och in till stan. var en evighets lång väntan känns det som. Skulle göras dittan och dattan. Träffa läkare, göras tester mm. Han även med en kaffe inne på sjukan under väntans tider.
Vi tog bussen hem 11.30. Var en tystnad på bussen, både mormor och jag var zombie-liknande. Krafterna var slut och vi skulle nog ha kunnat slumra till ståendes. Mamma plockade upp oss väl i Sörping, vidare till ICA för att hämta ut mitt packet. innehållet i det var,
- Antiglid matskål
- Citykoppel (30 cm) Tänkt att ha när vi är ute och joggar med långa kopplet, och om man snabbt måste koppla upp han. Så är det smidigt att ha med sig ett kort.
- Antiglid och - antispill vattenskål (Välbehövligt! Han är världs bäst på att göra en sjö utanför vattenskålen.)
- .. och en hår bortagare. För kläder, möbler osv.
Nu - orkar jag inte vara vaken en sekund till! Krypa ner under mitt täcke i min säng. Rimmar fint i mina öron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0