Ett litet äventyr.

På eftermiddagen efter maten, blev städningen av lägenheter inställt. Istället blev det att ta ännu en lång promenad med mamma och hundarna. Vi gick här uppe i området där vi bor. Då jag och Tyson bara har gått en och samma sträcka - tur och retur. Så försökte vi hitta någon runda att gå, så vi slapp att vända och gå tillbaka samma väg. Vi började promenaden med att följa en lantväg, sen in på en mindre traktor-väg (geggigt som tusan!). Då kom vi ut på en äng. Där jag såg något mörkt, stort lite längre bort i en skogsdunge.
- Mamma ... Jag tror fan det är en älg där.
Mamma som är livrädd för älgar, började springa och upprepade "Sandra, kom! Kom nu!" och skyndade sig iväg. Jag grips av lite smått panik när folk ska springa från något, för det känns som att man bara gör situatuionen värre och "the bad guy" som i det här fallet var älgen, bara springer efter. Så efter att ha lugnat ner mamma, så befann vi oss helt plötsligt på en störra äng. Där träffade vi på rådjur och en räv. Senare slog det oss att det var en å som delade av ängen och vi befann oss på fel sida utav ån. Så vi följde ån, stötte på någora broar i form av två murkna plankor över till "den trygga sidan". Vi gick och gick. Tillslut såg vi vägen framför oss. Räddade! Det slutade med att vi gick lite över en timme och när vi kom tillbaka hemmåt hade det börjat skymma.
Med detta kan vi nog konstatera att det där inte var någon vidare runda. Bara leta vidare!
Nu - blir det film med älsklingen. Mysigt slut på denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0