Matte med tålamod vare!

Har precis tagit Viva & Tyson på varsinn promenad. Eller egentligen var det meningen att Tyson och jag skulle ta och en springrunda. Men han var otroligt stressad idag, så fort han får på sig selet vet han vad som gäller. Det slutade med att jag fick stå ungefär 10-15 i hallen och vänta på att han lugnat ner sig. Det vart mörkt rätt fort så det slutade med att vi gick till skogen och gjorde lite sök och lydnads övningar istället. Men så mycket lättare! Han vart både lugnare och med fokuserad. Hädan efter ska jag ladda upp med en massa tålamod och inte gå ut med en stressad Tyson. Ska lära han att innan man går ut - ska han vara lugn. Önska mig lycka till med mitt tålamod ;-) 

Sen var det Vivas tur. Vi gick en runda runt skogen. När vi gick hemifrån gick hon sakta och försökte undvika att ta ner tassarna på den blöta och smutsiga marken (hon är ju en fin liten dam!). Hemvägen däremot hade hon bråttom! Väl inomhus far hon fram ena änden av lägenheten till den andra. Ni ska se vilken syn det är när den där damen springer! Huvudet bakåt, ner med bakdelen, svansen mellan benen. Sen ser det ut som att hon flaxar med framtassarna i luften framför sig. Sen tvärnit på mattan och ögonen går framåt tillbaka på henne, sen är det full fart in i köket igen osv osv. 

Mina älskade hundar, vad skulle jag göra utan er?

Nu har jag & T lagt oss i soffan. Båda hundarna, även Viva har äntligen lagt sig i varsinn bädd. Får förhoppningvis blir en spring runda med Tyson imorgon bitti skulle jag tro. Även en rensning i förrådet! Skulle blivit av idag. Jag skulle stå där och kämpa medan T var på jobbet. Lättare sagt en gjort. När man öppnar dörren till vårat förråd är det bara som en vägg utav kartonger, hyller, kjolpaket och däck. Så imorn, blir det att sätta T på det där :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0