Packning .. Puuuh!

Har nu bytt blogg. Antaligen ska metrobloggen lägga ner och jag har haft tankar på att ändå byta domän. Så nu testar jag blogg.se. Får se hur det går, att redigera designen var inte allt för svår. Dessutom tycker jag om när det är stilrent och en lite bredare design.

Första dagen på sportlovet och efter att ha varit sjuk i nästan två veckor, sen en veckas lov på det ger mig bara en massa ångest. Jag klättrar snart på väggarna. Hur ska jag klara ännu en vecka hemma, utan skola. Klarar inte av ännu en rastlös stund!
Just nu har orken och kraften har tagit slut efter dagens håll-i-gång. Har nämligen packat, en hel del fick vi gjort! Min lägenhet är nog så gott som klar. Har kommit till det stadiet som man inte vet vad man ska packa eller vad man kan packa ner för att riskera packa ner något nödvändigt som kanske behövs dagarna innan flytten. Man rantar runt, tar ner någon tavla. Ställer den någonstans emot någon vägg, går ett varv till. När man insett att man flyttat runt den där tavlan ett antal gånger i lägenheten för att bara skapa mer plats, så finns det nog inte så mycket mer att göra. Det blir nog inte så mycket mer plats bara för att man flyttar runt sakerna. Så nu får det se ut som ett bomb nedslag! Längtar så mycket efter att få ordning i den nya lyan, så som läget är nu vantrivs jag i. Sån röra och ingen ordning alls på någonting! Dessutom vill jag har alla nya och fräscha möbler/tv apparater mm på plats. Få börja köpa små inrednings detaljer, som faktiskt gör en stor del utav rummet. Har börjat klurat på vilka färgklickar varje rum ska ha, än sålänge har vi .. eller jag, bestämt att vardagsrummet ska ha turkost. Resten får vi ta när vi har flyttat in möbler och alla saker vi har sen innan, för att de vilken färg som passar vilket rum.

Nu - står T och lagar mat. Min mage kurrar, så under tiden ligger jag och knapprar på salta pinnar. Idag blir det taco-köttfärs med massa ihopplock som paprika, champinjoner, creme freish, tacokrydda/sås såklart och till det ris. Så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0