Gårkvällen & förföljd igen.

Har hostat mig igenom denna jobbiga natt. Vill bara stoppa ner en diskborste eller nåt i halsen och klia!! Men det är väl rätt så omöjligt. Vaknade 7.30 idag, känns med andra ord som att det kommer bli en lååång dag.

Igår kväll så låg jag och kolla på en dokumentär som hette - "Livet efter dödstraffet". Man fick då hänga med en dödsdömd fram till avrättningsdagen och dom runt omkring som påverkades till och med efter avrättningen. Den dödsdömde hade skjutit ihjäl 3 människor, varav en var sin mamma och sin styvfar. Dom intervjuade mördarens halvsyskon efter hans avrättvning, och frågade om dom hade fått ro. Dom påstog att det var det mest humant att avrätta honom (!!!) mm.

Det kan inte vara humant att döda en människa. Ovasett vilka brott man gjort. En människa som är värd att straffas, borde leva ett långt men ovärdigt liv istället i fängelse. Döden är en alldeles för lätt utväg för att kallas straff. De enda en avrättning drabbar är de nära till den skyldige. Det blir bara en ond cirkel, mer död och mer sorg.

Nu blev det mycket mer skrivet om det en vad jag hade tänkt, finns mycket att säga. Men slutar där!

Igår kväll ringde ett konstigt nr, som har ringt mig några gånger sen förra veckan. Jag kollade upp det förra helgen, då visade det sig komma från Irland. Skumt! Trodde det var ännu ett sånt där ploj-nummer, som suger pengar från mobilen bara man svarar. Igår svarade jag iallafall, vart nyfiken trots allt. Då är det någon som utbrister på hackig svenska "Varför trycker du av varje gång för?!" Visade sig vara våran lettiska vän Edgars! Har kännt han sålänge jag kan minnas, han var sommarbarn hos oss när jag var jätte liten. Sen dess har vi haft kontakt  och ses ibland. Kul att höra av honom! :-)

Nu - sitter jag här med en kopp kaffe i min one-piece dräkt (teletubbie-dräkten) och mina älskade, tjocka, vaaackra strumpor. Sjuk/söndags-klädd.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0