Sammanfattning av år 2011.

För varje år som går känns det som att tiden bara går fortare och fortare. När man var yngre tyckte man att tiden gick sakta och man ville vara äldre en vad man var. Nu förstår jag dock varför man säger att "livet är kort". Det går verkligen så fort! 

Några tillbaka blickar på 2011,



Jag skaffade min 5e tatuering. Min första med en betydelse bakom. "If nothing ever changed there´d be no butterflies". För min familj var det mycket omställningar och förändringar som skedde för några år sedan. Med skilsmässa, pappa som flyttade till Stockholm, flytt från gården till lägenhet och våra älskade djur fick bli himlens vackraste änglar. När jag gjorde tatueringen så var det ett stadie som jag kunde känna att man faktiskt kan få ut något fint utav dom drastiska förändringarna. Jag har en lycklig mamma och pappa. Därav en lyckligare familj.




Ibiza resan. Ett minne för livet. Bästa semestern. Simma in i klippor, turkost hav, en massa upplevelser och med underbara människor.




Nakenhunden Viva på 8 månader kom in i våra liv. T och jag hade pratat ett tag om en till hund som sällskap åt Tyson och någon som jag skulle kunna köra agillity med. Jag hade lyckats "övertala" honom om en nakenhund. Vi åkte runt till olika kennlar och kollade, men fäste oss aldrig vid någon. Till slut såg vi denna lilla dam på blocket. Åkte ner till Gusum och skulle kolla på lill-tjejen. När vi klev ur bilen kom den gladaste, spralligaste, sötaste lilla Viva emot oss. Vi var rätt så fast. Hon hängde med oss hem på studds.


Vi flyttade till tvåan. Från våra små ettor till en gemensam 2a. Det köptes nya möbler och vi gjorde stället till "vårat". 




6-års dag firades i sommras. T & jag har haft våra upp och nedgångar. Men jag minns första gången vi träffades för 6 år sen. 




Jag fick reda på att jag skulle bli faster igen. Bror C blev helt plötsligt överdrivet hemlighetsfull i slutet av denna sommar samtidigt som han gick med en konstant leende på läpparna. Jag försökte övertala han till att berätta, utan framgång. Till slut erkände han. Och jag ska bli faster till ännu en liten knodd. Om jag blir faster dett år återstår att se :) 


Jag klara körkortet. Underbart! Sån frihet. Efter det fick jag en kick att börja tro och lita lite mer på mig själv. Bara jag sätter upp mål så jag klarar jag saker och ting!



Kommit in på en nagelteknolog-utbildning. Som påbörjas i mars nästa år. Skönt att ha min vår planerad och blir utbildad till det jag tycker är roligt. Iam living the dream!



Hänt så mycket mer! Men det här är nog några av dom viktigaste händelserna. Sen såklart har det hänt mindre roliga saker, som jag ändå håller för mig själv. Men allt som allt, så har 2011 varit ett bra år.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0