Kärlek på hög nivå.

Har precis avnjutit en muuucket god middag, lagad av mig själv. Såklart, eftersom att T knappt rör stekpannan som blev inhandlad för ca ett halvår sen. Super mätt! Dagen har gått åt till att sitta i telefon. Den har gått het idag, men bara kul! Har ni varit med om något april-skämt idag? Det enda jag har hört är när T kom hem och sa "Oh vad jag har saknat dig idag ... April april!!!". När jag satt och prata med Johanna i telefon försökte vi komma underfunn med vad tidningarna hade lagt ut som april skämt. Vi anade, men var inte helt hundra på vilket det kan vara. Det borde vara uppenbart! Men inte för oss. Så därför håller jag tyst om vad vi trodde det var, så vi inte får en varsinn "korkad-stämpel" på oss.

T och jag har hamnat i en ond cirkel. Lite sisådär ovana-sambo-cirkeln. Vi försöker kompremissa, fast inte riktigt till det posetiva. Det började med att jag slängde upp min fötter på vardagsrumsbordet. Det tyckte inte T var okej, i sin tur satte han sig på får ullen vi har i soffan och smulade ner den med sockerkaks-smulor, "eh, det är sånt som händer." Säger han och rycker på axlarna. Osv osv, jag funderar ut på vad mitt nästa steg ska vara. Kanske lägga knäckebröd på hans sida av sängen, byta ut innehållet i våra parfym-flaskor eller något annat störande. På nåt sett kommer jag lyckas att sätta mig på hans nerver.
Nej, nu ska jag dricka upp T´s kaffe. Sen ner på stan ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0