Invigning av cykeln.

Imorse gick jag upp vid ca 5.30. Klädde på mig, väckte Tyson. Sen for det ut för att inviga cykeln! Tyson tyckte att det var jätte kul. Han sprang samtidigt som han kollade på mig som ungefär "är det såhär det är meningen att man ska göra?". Vilket var lite oroande. Helst ville jag ju att han skulle se efter vart han sprang. I själva verket fatta han inte galoppen. Eller var det de han gjorde? Han ville helst utav allt gallopera fram i jordens fart. Det var inte jätte lätt att försöka få stopp på han och göra så han travade fram. Men det gick tillslut! Vi var ute i ungefär en halvtimme iallafall, som en mjukstart. Han var jätte duktig att bara vänja sig vid cykeln så fort. Han visade sin uppskattning genom att kissa på cykel hjulet. Han är välla go? ;-)

När vi kom hem så smög jag runt här för att inte väcka T som är ledig idag. Tyson däremot började kasta leksaker omkring sig. Så rätt så snart kom T också upp. Jag var uppe nån timme efter det. Men bestämde mig för att gå och lägga mig igen, då tröttheten sköljde som en våg över mig. Sov fram till efter 10. Sen har vi chillat på ballkongen och solat oss.

Nu kom precis mamma med hennes hundar, Kelly & Totte, som vi ska vara hundvakt åt några timmar. Idag är Tyson exemplariskt! Så lugn, till och med när bus Kelly kom inrusandes i lägenheten! Kan bero på cykelturen. Det får vi göra fler gånger!

Nu - fortsätta med städningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0